Projek Tengah Malam Buta | fasihah.com


December 11, 2010

Projek Tengah Malam Buta

Tajuk entri berbunyi seakan ada unsur 18SX atau 18SG. Ok, jangan ingat aku nak membelok ke situ pula ye. Cuba lihat gambar di bawah.

Credit
Tahu itu apa? itu wayar telefon ye sidang pembaca FS sekalian.. Hehe (Tiba-tiba guna FS pulak) Ok, ini sebenarnya nak menghamburkan perasaan dendam kesumat ni. haih. Merapu saja.

Ok, kisahnya.

Dia: Eh, kau tahu tak? Wayar kat sipang sana tu sampai hujung simpang sana tu dah tak ada.
Aku: manalah aku tahu. Ha. Ke mana perginya?
Dia: Kau tahu, malam tadi RELA yang menjaga kata ada kes kecurian. Dalam pukul 3 pagi gitu.
Aku: Ooo, curi apa?
Dia: Itulah kisahnya, wayar itu kena ambil. Empat orang India, naik kereta. Dorang cuba kejar. Kereta dia masuk parit, dua orang dapat tangkap. Lagi dua orang sempat lari.
Aku: Ai, wayar telefon pun nak ambik? Apa la punya manusia.
Dia: Malam itu kecoh lah kejar mereka. Ha, motor cucu Nenek Demi pun hilang malam itu. Aku syak, yang dua orang dapat lari tu, lari guna motor cucu dia lah kot!
Aku: Patutlah aku terjaga kul 3 pagi tu, dengar kecoh-kecoh kat jalan. Ini kisahnya.

Ok, itu yang aku nak cerita. Apalah manusia ini. Orang suruh tidur, kau pergi mencuri. Kampung yang tenang ni jangan kau sangka tak ada penjaga ya! Sesedap KFC dia sahaja nak buat projek tengah malam pagi buta tu! Tak pasal-pasal orang kampung yang susah. Kat kampung ni ramai orang tua, tak pakai HP, kalau ada apa-apa, nak telefon rumah, kecemasan, kan dah menyusahkan! Haih, orang macam ini patut kita buat apa ni? Otak letak mana la tambi. Suka bikin susah sama orang lo! Kata 1 Malaysia. Susah senang sama-sama lah juga. Aiyooo

FasiHaH Kata:  Rezeki ada mana-mana, kenalah usaha tapi bukan dengan cara mencuri!
TERIMA KASIH SUDI BACA^^

6 comments:

eqbalzack said...

berserabut tiang tu!

FasiHaH SupiaN said...

@abg eq
hehe orang yang telefon rumahnya tak boleh dihubungi lagi serabut :D

omurice said...

haha..sesedap kfc...hahaha...alah mesti mat gian tu...nak ker duit...huhu..

abun said...

biasa la manusia,kena katy batang idung sendiri tahu la nati kot2 xda letrik.

FasiHaH SupiaN said...

@omurice
hehehe bukan mat gian,tapi tambi gian.hehehe

@abun
itulah,bertindak tanpa berfikir panjang...

Budak Botak said...

isk3, patut bg renjatan letrik ja nie...