Bila Anda Membeli Laptop, Anda Berada Di Situasi Yang Mana? | fasihah.com


December 27, 2010

Bila Anda Membeli Laptop, Anda Berada Di Situasi Yang Mana?

Salam. Selamat berhujung minggu. Disebabkan FS nak balik hostel sebentar lagi, makanya mungkin ini entri terakhir untuk hari ini. Lepas zohor hendak berangkat. Sekejapnya balik kampung! Petang ni destinasi pertama Low Yat. FS nak cari laptop, Laptop FS rosak.

Ini baru nak belajar buat sticky post. jadi dia akan sticky kat sini sampai selasa. Jadi berikan komen anda ya!

Credit

Situasi 1:

Biar mahal yang pasti puas. Orang kata, bila mahal, mungkin jangka hayat dia lagi panjang. Jadi boleh bertahan lama.


Situasi 2:

Buat apa beli mahal-mahal. Beli yang biasa sudah. Kan belajar lagi. Ala, sekarang laptop RM 1500 pun dah ok. Buat apa nak beli yang lebih RM 2000. Membazir. Baik beli desktop terus.


Situasi 3:

Beli yang betul-betul ikut kemampuan. Buat apa beli yang mahal-mahal kalau bajet cuma sedikit. 


Situasi 4:

Duit ada, tapi memilih gila-gila sampai tak tahu nak pilih yang mana. Akhirnya tak jadi beli. [ ada ke yang macam ini? ]


Jadi anda yang mana? FS pula masih blur mahu beli yang macam mana. Padahal petang ni nak pergi beli dah..

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

5 comments:

Ayuni said...

beli yg sesuai utk student, ader wifi, ader cd, skrin ok n harga jgn smpai 3000....jgn beli acer, cpt rosak...

FasiHaH SupiaN said...

Ramai cakap acer gitu...jadi nanti tak yah pandang acer la macam tu..huhu tq ayuni :)

GenGkey said...

try survey asus...
dgn bajet dlm 3k dh buley dpt i5 dgn 2g ddr3...
skadar cadangan seposen sy..:D

dabuldahi said...

MAC BOKK PRO!!!
impiankuuu

FasiHaH SupiaN said...

@GenGkey
saya berjaya mendapatkan i5 dan 2gb ddr3..tapi bukan asus..hehe

@dabuldabi
wa..taklah banyak sangat duit nak beli mac tu kan..huhu