Pencuri Memang Licik, Tapi Mereka Kurang Pandai Sedikit. | fasihah.com


December 14, 2010

Pencuri Memang Licik, Tapi Mereka Kurang Pandai Sedikit.

Assalamualaikum dan Selamat Pagi. Eh, bukan, tengah hari. Ihsan Afiqah Amin lagi, update blog. Hari aku nak sambung ceritasi pencuri yang buat projek malam-malam buta entri 18SG yang ini. Dah baca? Kalau dah, ini kisah seterusnya.

Akhirnya, pencuri kabel telefon sudah diketemui. Siapa dalangnya? Empat india itulah. Haih, yang lawak, nak tahu apa? Ok, bagaimana polis dapat jejaki mereka tak lama lepas kejadian? Haha Teruskan membaca. ;)

Credit to Google.

So nak dijadikan cerita. Kan ada 2 orang yang dapat ditangkap kan? Yang lagi 2 orang yang lari malam itu, kereta masuk parit kan? Haha

Apa yang rasa macam dah tak licik dan kurang pandai tu?

Sebab...



Sebab nya kan, yang 2 orang tadi yang dapat lari itu, pergi balai polis buat laporan mengatakan bahawa, kereta dia hilang kena curi! Haih..kira dialog dia kat polis itu macam ni kot..
Aiyoo Inspektor, saya mahu buat laporan la. Saya punya kereta hilang dekat itu sana kampung. Kereta saya kena curi la itu malam.
Hah, lebih kurang gitu lah kot? Ye dak? Liciknya apa dorang ni? Sebab mencuri pukul 3pagi, waktu gelap kan? sama macam dorang juga. Ok, ok gurau.

So, yang kurang pandai sikit? Sebab dia sendiri pergi menyerah kat balai polis. Hah, memang dia tak menyerah pun, tapi dia mestilah beritahu plat kereta dia. So, of coz lah penduduk kampung dah buat report dulu tentang dorang, bila dorang buat report kereta dorang hilang? So sebenarnya dia menyerah diri lah itu kan.. Lawak benar. Tapi tak tahu korang rasa lawak ke tak. Huhu

Itulah, sepandai-pandai tupai melompat jatuh ke tanah juga. Banyak lagi kerja bolehbuat pergi jadi akal pendek sangat nak mencuri juga tu ape pasal? Hah kan dah kena.

FasiHaH Kata: kesian, kawan aku si faisal rumah kena masuk pencuri. Laptop hilang juga. Ini semua dasar kerja pencuri hingusan! Apa kau fikir senang-senang kau boleh bergembira dengan apa yang kau dapat duhai pencuri? Nantikan balasannya di kemudian hari.

p.s: aku tak ada laptop lagi dan susah nak bagi komitmen untuk blogwalking. Macam kena lupakan je Nuffnang tu, macam mana nak maintain traffik, online pun sekejap sahaja pinjam kawan punya. Aih, tak nak tengok Nuffnang lah. Sedih, traffik merudum. ;(

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

3 comments:

Nurr♥Deeanna said...

btul2..memg kurg pandai..;p

Faisal Arrifin said...

oit2, dah buh nama aku tu, apa kata link kan sekali kat blog aku. =)

Fasihah Supian said...

@Faisal Arrifin
Hoho k, next time aku wat, aku lupa la, nak cepat masa ni. Sebab online pun pinjam laptop orang kan...huhu