Wah Cerita Dia Best Lah! | fasihah.com


January 18, 2011

Wah Cerita Dia Best Lah!

Salam semua. FS sedang menjadi PC di Induction Course. Jadi ini entri autopost. Ingat tak FS pernah buat entri apa topik hangat yang selalu dibincangkan bagi mereka yang jejakkan awal 20-an? Alaa entri yang ini.

Ada cakap yang paling hangat KAHWIN  FS kata kan? And then ada satu sister ni, 1 kuliyyah. Dia cakap lah, ada pros and cons kahwin muda. Tapi bagi dia bila dah kahwin, dia rasa lebih tenang. Haha Dia dah kahwin ye uolls! Sweet couple nie dalam kelas. Ramai kawan-kawan FS pun teringin nak kahwin tengok sweet couple macam depa nie. Hehe

So, tak nak cerita pasal kahwin. Just nak briefly introduce dia punya blog dan cerita. Sangat menarik. Blog ni pemiliknya sis tu dengan husband dia. Ini blog dia DiaRi DiaNaKhaiRi.

So, tadi baca blog dia ada 1 entri yang cerita nya sangat menarik untuk dikongsikan. Nak tahu? ok, meh baca..

Ini cerita pasal sorang lelaki yang dah berumur, ada sorang isteri dan beberapa orang anak..
Satu hari, isteri dia jatuh sakit. Dalam kedaan camtu, laki tu boleh berzina dengan sorang perempuan dalam rumah diorang sendiri.
(maybe sebab isteri tak dapat penuhi nafsu, pastu dia sanggup lepaskan tanggungjawab macam tu je, dan lakukan dosa terhina)
Apa yang lebih menyedihkan diorang berzina dalam bulan ramadhan..
Anak2 selalu tak ada kat rumah, maybe sibuk dengan urusan masing2.
So, macam tak dapat nak bendung masalah ibu bapa diorang..
Satu pagi, si anak nak kejutkan ayah untuk sahur. Tanpa diduga, ayah dah meninggal dunia ditemani perempuan di sebelahnya. Mungkin sempat berzina sebelum nyawa dicabut. wAllahua’lam.
Sebenarnya keluarga arwah tak sanggup nak settlekan jenazah, diorang ni dah teramat2 kecewa and macam tak nak terima dah ketua keluarga diorang ni.
So diorang serah pengurusan jenazah 100%  kat sorang ustaz ni.
Okay, jenazah dimandikan.
Tau apa jadik?
Nak tahu apa jadi? Jom serbu blog dia sambungan di sini

Itulah padahnya, berzina. Allah kalau nak bagi tu cash je. Cuma kita sepatutnya berfikir sebelum bertindak. Jangan selalu ikut hawa nafsu. Itu baru balasan di dunia. Di akhirat nanti bagaimana nasib kita pula?

Tak rasa takut ke? Tak malu ke? Entah berapa banyak sangat amalan kita kan. Semoga kita semua sentiasa di bawah lindungaNYa dan menjadi Khalifah yang mencari keredhaanNYA di muka bumi ini. InsyaAllah .. :)

Kalau suka, boleh like. TQ :)

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

4 comments:

Anonymous said...

wo wo malu2.
huhu.
smalam suami akak kate,
"ha tu kot fasihah. muke cm kat blog tu."
kih2.

Fasihah Supian said...

@~dianakhairi~ hehehe kak diana...dah tahu ke mana fasihah nye??huhu malu ar... -___-

apdm said...

salam

semoga remaja kita membuka minda dan berfikir sacara waras sebelum berbuat dosa kering tu.

Fasihah Supian said...

@sissyira ye..betul tu sis..