Harga Petrol RON 97 Naik Lagi? | fasihah.com


January 5, 2011

Harga Petrol RON 97 Naik Lagi?

Harga petrol RON 97 naik 10 sen seliter


2011/01/04

KUALA LUMPUR: Harga petrol RON 97 dan minyak tanah masing-masing naik 10 sen seliter kepada RM2.40 dan RM2.50 seliter mulai tengah malam ini, menurut Persatuan Pengusaha Stesen Minyak Malaysia. - BERNAMA 
 
Ahha...bila minyak naik lagi..Hmm, abang aku mesti tak nak hantar dan ambil aku kat u selalu dah pasni. Haila, tak boleh balik selalu lah macam ni. (-____-')
Ok, rasa baru sahaja 1 Dis 2010 (tahun lepas) Eceh, macam dah lama sangat kan? Baru tu. Baru sahaja cerita minyak naik, baru nak tutup buku cerita minyak naik, tiba-tiba, panas balik.

Maka? Penyelesaian?

  • Pakat ramai-ramai naik kenderaan awam. 
  • Berkongsi kenderaan pergi kerja.
  • Kurangkan perbelanjaan yang tak sepatutnya.
  • Kurangkan keluar melainkan ada urusan penting.

Ada orang kata, cakap senanglah. Kau tak rasa apa kitorang rasa. Kau bukan bawa kereta. Minyak kereta bukan kau isi. Apapun, itu antara cara, tak perlulah marah-marah. Kalau mereka bertindak bijak menaikkan harga, kita kenalah bertindak lagi bijak dalam mengatasinya. Bagaimana? Terpulang pada anda. Pilihan di tangan anda!

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

10 comments:

shahjiehan said...

dah agak dah..~

Muhammad Hamidi Zamri said...

BN=barang naik..hehe

me_nazri said...

Kalau mereka bertindak bijak menaikkan harga, kita kenalah bertindak lagi bijak dalam mengatasinya.

i like.. :)

Adil said...

tak byk org sokong naek knderaan awam..sume batak2 nk naek knderaan sndiri
ish2..

De Mois said...

Yup..tapi mmg problem pun kalo minyak naik. Efek kat benda2 lain gak. Ala..tunggu je pilihanraya. Mesti turun nye la. Hehe..

FasiHaH SupiaN said...

@Muhammad Hamidi Zamri no komen.hehe

FasiHaH SupiaN said...

@shahjiehan nanti turun balik lah tue ;)

FasiHaH SupiaN said...

@me_nazri hehe i like it too ;)

FasiHaH SupiaN said...

@Adil hehe semua sayang kete sendiri..hehe

FasiHaH SupiaN said...

@De Mois haha tahu tak pa..;)