Kalau Penjenayah, Pistol Yang Salah, Bukan Dia | fasihah.com


January 17, 2011

Kalau Penjenayah, Pistol Yang Salah, Bukan Dia

Salam semua. Macam mana hari ni? Sihat? Ada apa-apa kejadian yang tak diingini berlaku? Ada nampak apa-apa perbuatan yang sakit hati je tengok? Biasalah tu kan, dunia ni, nampak macam aman, tapi jenayah berlaku di mana-mana  kan? Jadi, kenalah waspada selalu. :)

Sekarang ni, macam-macam perkara berlaku kan? Jenayah banyak. Walaupunsibuk cakap, jenayah membawa padah, tapi penjenayah tak takut pun. Sebenarnya siapa yang salah agaknya?

Kelas leadership Sabtu lepas, I learned something.

Orang kata, siapa yang salah sebenarnya ..?



"It is not because of the gun, but the person besides the gun."

Tapi ada cerdik pandai sambung lagi sebenarnya ..

"It is not the gun, and it is not the person besides the gun. But, it is the soul inside the person besides the gun."

Pucuk pangkalnya hati. Renung-renungkan dan selamat beramal!! :)

Jangann lupa mulakan hari ini dengan senyuman :)

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

4 comments:

ayushida said...

hati yang berpandukan nafsu, akan gagal, hati yang berpandukan akal, akan lupa diri, hati yang berpandukan iman, akan bersih dan suci...

Nur said...

the soul ya..wah.nice la

FasiHaH SupiaN said...

@ayushida yup..betul tu..:)

FasiHaH SupiaN said...

@Nur hehe :)