Menarik : Bila Agaknya Seseorang Itu Akan Mula Menutup Aurat? | fasihah.com


June 30, 2011

Menarik : Bila Agaknya Seseorang Itu Akan Mula Menutup Aurat?

Aku telah jumpa 1 jawapan terbaik untuk 'Bila seseorang akan mula menutup aurat?'. Jenuh dah bagi nasihat, tak jalan juga. Jadi bagaimana ya? Jadi, di sini, atas perkongsian seorang teman. Aku kira jawapan yang sangat saaaangat menarik!

adik: abang tahu tak bila perempuan yang tak tutup aurat akan mula menutup aurat?
abang: pergi haji la dik, masa kahwin, kan?
adik: salah, teka la lagi
abang: (berfikir) masa dah dapat hidayah Allah kan?
adik: salah, nak tahu jawapanya tak, senang ja
abang: apa dia dik?
adik: tadi ustazah cakap kat sekolah, perempuan akan menutup auratnya apabila dia dikafankan, akan tutup buat selamanya

Aku kira, ini adalah satu peringatan yang sangat baik. Terkadang penant bukan menasihati? Tapi, benar, hidayah itu Allah sahaja yang beri. Tapi tak salah kalau berusaha kan? Antara orang yang rugi adalah mereka yang hari ini lebih buruk daripada semalam.Jadi keluarlah daripada kegelapan.


window of possibilities by mothyyku on DeviantArt


Hidayah itu seperti cahaya yang tidak akan menyapa mereka yang tidak membuka jendelanya. 


Kongsikan =D

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

19 comments:

::blog anak jawer:: said...

nasihat yang betul2 boleh buat org panas telinge ni... boleh cuba ni..hehe

-Yok mampir diluk = perkhidmatan sewa kereta sekitar kuala lumpur......


-Yok mampir diluk = wordless Wednesday#4...kg orang asli...

al_hakim said...

bukan setakat wanita kak..laki pun same..=P

Sunah Sakura said...

nice ayat Stanza Cinta tu...hehehe

JIJI YU said...

ahah..kan dah terkena tu..

Anonymous said...

subhanAllah...perkongsian dari perkongsian..

ambil la iktibar buat semua..

hidayah semua Allah dh kasi, al-Quran contohnya..

..tapi taufiq atau kekuatan yg kita belum jelmakan dalam diri utk mengubah ke arah kebaikan dan perkara yg diredhai...

bgi muslimin n muslimat yg jaga auratnya, kita sempurnakan lagi...

moga Allah redha..
moga bermanfaat..^^

Salim Harmanain said...

bagus2.... i like... :)

waRDah a.k.a QiQi said...

hidayah tak datang bergolek... perlu dicarik.... pernah denga tak?

FasiHaH SupiaN said...

@waRDah a.k.a QiQikak wardah..ye selalu dengar :)

Zuha said...

menarik post ni!!

saya baca smpai habis X)

keep on writing..

ada masa jenguk2 la

http://mat-jungle.blogspot.com/

saya dah follow kamu...:)

Rozuan Ismail said...

SETUJU.itulah peringatan yang sebaiknya.biar kita semua sentiasa ingat pada kematian

Anum said...

hai
nice blog
salam perkenalan
follow me back
thanks

Siti Safiyyah said...

pehh mau panas telinga dengar ni. haha. tapi nak buat camane kan, kita tegur elok2 takmo dengar..:fuh


anyway, nice entri ^___^

Mohamadazhan.com said...

Allah tak ubah sesuatu kaum melainkan kaum itu merubahnya dahulu..

Nur said...

woah, nice kot..memang sentap habis kalau org dgr

Irshadim said...

kata2 ustazah itu pedas tapi benar

merahitujambu said...

betul2 makan dalam....terbaikk nasihat...~

bersama kak Es said...

ni betul2 TERBAEEKKK

Siti Arfah said...

Fasihah = Nice entri . Ya, perlu keluar dari kegelapan utk mndptkn cahaya ( hidayah ), Sama2 kta cuba utk keluar . Dan manusia ini mudah lupa dan lalai, xsalah trus dan trus menasihati sesama kita wlupn kepenatan yg dpt . Kepenatan smentra didunia xkn dpt dibandingkn dgn keselesaan kekal di akhirat sana. WaAllahua'lam .

Solihin Zubir said...

hehe.. makan dalam..
nk kongsi ayat tu kt status fb.. :D