Kucing Menyembuhkan Kanser? | fasihah.com


June 17, 2011

Kucing Menyembuhkan Kanser?

 
Assalamualaikum dan selamat pagi jumaat buat pembaca budiman sekalian alam maya! Alhamdulillah, bersyukur kita ke hadrat Illahi kerana dengan limpah kurnia dan inayahNya, kita masih lagi bernafas pada hari ini. Bertemu lagi dalam segmen motivasi pagi bersama Dato' FS. haha Ok, pagi ni, aku nak tunjukkan 1 keajaiban dunia.


Memula sekali, macam ni, ok, di sebuah kampung, terdapat seorang perempuan yang menghidapai barah payudara peringkat akhir. Memang dah kritikal sangat. Tapi dia tabah menjalani kehidupannya seperti biasa. Dia merupakan seorang yang sangat suka akan kucing. Suka sangat. Kat rumah dia, ada banyak kucing. Banyak-banyak banyak. (baca gaya upin ipin)


KAlau dia jumpa kucing tak terbela ke, kucing sakit ke, dia akan ambil dan bawa pulang ke rumah. Dia jaga. Dia buatkan rumah. Dia belikan makanan. Memang dah tahap kritikal sangat barah dia. Kira macam dah tak ada ubatlah ikut kata doktor.


Satu hari, pembedahan terpaksa dijalankan, dan payudaranya terpaksa dibuang. Kalau ikut kata doktor, dia memang sudah tidak berpeluang untuk sembuh. Tetapi, alhamdulillah, dia sembuh. Tiada lagi kanser. Bersih. Zero. 


Orang kata sebab dia bela kucing. Ok, aku nak bagi perbetul sikitlah. Kita kata, alhamdulillah, ini kuasa Allah. Allah itu maha besar. Dia yang berkuasa seluruhnya. Bagi aku, kucing itu sebagai medium lah. Disebabkan dia banyak membela nasib kucing-kucing ni, maka, bagi aku, kucing-kucing ni mendoakan kesejahteraan dan kesihatan dia. BAyangkan, berpuluh ekor doakan dia setiap hari. Kita tak nampak kucing berdoa, tapi Allah tahu. Maka, Allah kan maha pemurah? Termakbullah doa-doa kucing tadi.


Subhanallah. KAdang-kadang kita tak tahu apa penawar penyakit itu, tapi percayalah, bahawa Allah itu maha mengetahui dan paling penting jangan pernah berputus asa. ;)


Sekian, tazkirah pagi untuk hari ini. Selamat bersolat jumaat buat jejaka-jejaka kacak di luar sana. ;)

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

9 comments:

UNA budak BAEQ said...

keajaiban yang ditunjuk oleh Allah untuk hambanya yang sayang dan menolong makhluk Allah yang lain.

*kt rumah ada kucing baru .harap2 boleh la tolong una masak kat dapur nanti . kehkeh

JIJI YU said...

eheh..aku dok tgh mencari kucing parsi ni..

::blog anak jawer:: said...

kucing ni binatang kesayangan rasullah...AJ pun sgy sgt kat kucing...hehe

-Yok mampir diluk = tiada yang sempurna...ALLAH itu maha adil...

Kakzakie said...

Mula-mula kakak ingatkan kucing tu jilat tempat operation wanita tersebut. Alkisahnya berkat doa kucing.

p/s: kakak suka tengok gambar kucing tapi takut kucing tak tahu kenapa. Geli dgn bulu dia....

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

betul2..setuju dengan penjelasan..semua ni adalah dengan izin Allah swt..kalau mmg dah ada kajian saintifik oke la..

ucaplah alhamdulillah adalah lebih baik =)

fa-in said...

betul tu,walaupun x bleh nk pegang kucin2 ni,tp slalu tego diorang bila t'jumpa (:

norinaomar said...

kucing pembawa rezeki tau FS..



http://noipunyablog.blogspot.com/2011/06/potong-rambut-secara-paksa.html

suka cartoon said...

perkara baik yang kita dah taburkan pada makhluk Allah..insyaallah Allah akan membalasnya....=)

suka cartoon said...

perkara baik yang kita dah taburkan pada makhluk Allah..insyaallah Allah akan membalasnya....=)