Lagi Lawak Budak Kecik Versi Matematik! | fasihah.com


June 13, 2011

Lagi Lawak Budak Kecik Versi Matematik!

Boyszz and girlszzz!


Dah baca lawak yang sebelum ni? lawak budak kecik.


Ok, ni lagi satu.


Mama : Wafa, mama ajar operasi tolak ye hari ni?


Wafa : aa..


Mama : Macam ni, kalau nombor besar, boleh tolak nombor kecik, tapi kalau nombor kecik, tak boleh tolak nombor besar. Faham?



Wafa : (diam)


Mama : ??


Wafa : Tapi ma, hariz kecik, kakak besar, hariz boleh tolak kakak pun ma?


Mama : (speechless)



Moral of the story : budak-budak ni bijak, otak dia luas lagi untuk berfikir. Jadi nak mengajar kena fikir logik habis-habis. Kalau tak, jawabnya tak boleh nak jawab kalau budak tanya semula. hehe
TERIMA KASIH SUDI BACA^^

4 comments:

Rozuan Ismail said...

haha.kata nombor,bukan org.

Sunah Mohammad said...

ahahahha...takleh2...sebab ada logik kecik tolak besar tu negatif! jadi yang kecik tak leh tolak orang besar, tu sikap negatif! erkk...rasional jugak ek.. :D

FasiHaH SupiaN said...

@Rozuan Ismailkalau ikut kan kecik tolak besar boleh, negatif, tapi dah dy baru 5tahun kan...hehe

FasiHaH SupiaN said...

@Sunah Mohammadkak sunah! haha memang terbaik rasional tu...heheheehe budak2 ni memang bijak...