Awak Suka Saya Tak? | fasihah.com


July 3, 2011

Awak Suka Saya Tak?

Assalamualaikum dan selamat malam buat semua pembaca jelita dan handsome macho! Sebelum tidur, izinkan saya mengupas lebih lanjut tentang "AWAK SUKA SAYA TAK?". Anda tahu kan kata-kata cinta seperti, I LOVE YOU. Juga kata-kata hilang cinta seperti I HATE YOU. Dalam suka terkadang boleh menyebabkan benci.


Setiap orang, lain citarasanya. Setiap orang, lain persepsinya. Jadi, ini pandangan saya. Novelog Melur Jelita yang bertajuk AWAK SUKA SAYA TAK memperkenalkan 2 watak yang menjadi idola ramai. Hilman Yong (Damien) juga Puteri Intan Zulaikha.


Pada mulanya hanya cuba untuk membaca, Jadi terus Google AWAK SUKA SAYA TAK PART 1. dan terus terbawa-bawa hinga ke PART 70. Sangat nak tahu ending dia. Nak tahu Intan dapat bersama Hilman atau tak.


Tertarik dengan Novelog ini kerana watak Hilman merupakan watak yang amat saya suka. hehe Danish Joseph Oh. Dia sangat handsome. Hehe Tapi, dalam novel ni, dia menjadi Orang Cina yang masuk Islam. Dan pada awalnya, dia seorang yang reborn. Dia betul-betul mendalami Islam. Bila baca rasa seperti, wah dia lebih hebat agamanya berbanding orang Islam yang sejak lahirnya Islam. Saya kagum dengan dia, dan terus membaca part seterusnya.


Tetapi tidak berapa suka watak Hilman bila dia menjadi Damien. waa Sedih. Kesian kat Intan.


Tapi memang adore sangat-sangat dengan watak Hilman. Dia betul-betul mencari Islam. Sangat kagum dengan dia.


Ada banyak conflict. Tetapi yang seronoknya, konflik cinta ini membuatkan mereka semakin dewasa dan matang. Bukan setakat dalam perhubungan, bukan setakat dalam kehidupan, juga dalam fahaman, kepercayaan agama mereka. Episod yang memaparkan kebangkitan Intan selepas kehilangan. Bagaimana dia bangkit dan menjadi kuat. Bagaimana dia hidup tanpa Hilman. Memang sangat adore. Intan is such a very pretty lady and optimistic. Walaupun dia agak keras kepala, tapi sebenarnya dia sangat berpendirian.


I am very impress with their way. Seperti Intan, dia tidak  materealistik. Kasih sayang itu nampak luhur pada mereka berdua. Tapi sayangnya, ada duri-duri dalam mana mereka ingin menggapai bahagia. Sekarang dah part 96. Can't wait for the ending!!!!


So, buat yang suka dengan cerita cinta tapi tak lupa akan kehebatan cinta yang MAHA ESA. Saya rasa, novel inilah jawapannya. Kata kak Melur, akan di publish kan sebagai sebuah novel nanti! Waa, nak beli 1! hehe


So, jangan lupa kenali AWAK SUKA SAYA TAK?

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

12 comments:

Melur Jelita said...

Salam Fasihah Jelita,
alhamdulillah...syukur sangat - sangat Fasihah jelita sudi buat post istimewa untuk ASST.

Menarik seklai kupasan Fasihah Jelita.ermmm..baru bab70? Kalau nak tunggu ending, sepaptutnya tak lama lagi habis la, tapi kalau sudah nak dibukukan, akak kena stop dan kunci blog..he he he..

So, baik baca cepat - cepat mana yang ada.

Terimakasih Fasihah Jelita. Terimakasih kerana menyukai dan menyokong ASST.

norinaomar said...

novelog tu tak sama macam novel ke FS?
err teringat masa awal kenal dengan my tunang..sehari lepas first date,saya tanya dalam sms.."awak suka saya tak".Sangat straight kan?haha

Muhamad Zulazwan Bin Chukop said...

tak pernah dgr pun pasal nevelog no...kalau best nak cuba gakla baca...

baca tajuk td ingatkan FS dah bersedia nk melamar seseorg...hehe

-Yok mampir diluk = ”siapa mak ayah saya”...

Nini Hartini said...

kalau dah di bukukan, mesti kak melur tak kan buat endingnya skrg kan? biasa mcm tu lah. sbb klu dah ada ending di internet nnt org xnk beli. huhu

Heart In A Cage
.

Fasihah Supian said...

@::blog anak jawer::sapalah nak kat aku ni zul........................haha

Ibu Ammar said...

bunyi macam menarik seriously!.. harap akan dipasarkan one day. boleh la i beli

Mohamadazhan.com said...

menarik ni...suka betul baca novel ya? bagus2 =)

Fasihah Supian said...

@Melur Jelitabaik kak melur, nanti malam ni saya habiskan!!hehehehehe

Fasihah Supian said...

@norinaomarhuihh straight gilaaa, berani,hehehehehe yes, novel tapi online norina...

Fasihah Supian said...

@Nini Hartinixpasti pulak yang tue....

Fasihah Supian said...

@Alexandriana AliaI wish tooo alia. hehe

Fasihah Supian said...

@Mohamadazhan.comhahaha entah lah tgk penulisan dan watak.tema sekali.hehehe