Cinta : Lelaki Yang Miang Ke Perempuan Yang Gedik? Hurm.. | fasihah.com


July 27, 2011

Cinta : Lelaki Yang Miang Ke Perempuan Yang Gedik? Hurm..


Selamat malam kakak cun, abang macho! euwww! Nampak macam panas je? Redakan rasa panas dengan tekan button kipas on, dan juga tekan remote aircond on. hehe


L.O.V.E by ~LullabyOfLilly


**********

Dua orang aweks menunggang motosikal. Seorang gaya macam tomboy seorang gaya artis hangat semalaya membonceng dengan hp di tangan. Mereka lupa, aku yang seorang blogger sedang menikmati angin petang di luar rumah di taman ini. Bila aku lihat, 'Oh bukan Islam agaknya, tudung ke mana entah.'


Tak lama aku memerhati kenderaan lalu lalang, ada ibu bapa membonceng bawa anak-anak balik sekolah. Budak-budak sekolah menunggang fixie menuju ke rumah masing2. Oh lupa, aweks yang dua tadi tu belum jauh dari pandangan mata ye.

Ada pulak 2 orang awoks menunggang motosikal, baju sama dah macam boria. Terdetik di hati, 'kompem baru balik kerja, masih pakai uniform.'

La, apesal pulaklah tersengeh2 depa tu sambil terhangguk-hangguk dan memandang sesuatu. Tak lama, dilajukan kelajuan motornya mengejar weks yang 2 orang tadi yang membawa motor dengan kelajuan tahap 40 km/j.

Didepan mata aku seorang pemerhati persekitaran yang indah ini, korang bercengkerama, ngurat mengurat ea. I wish they are not muslim. ngee boleh tak?

**********


Daripada kisah tadi. I wish they are not muslims. Really, I wish to. Sebab, aku rasa macam, murahnya maruah seorang perempuan di situ. Ingat dia twitter ke nak phewitt phewitt je nak kenal perempuan?


Tapi bila fikir balik, mana lelaki tu tak berani nak kacau? Sebab.. just look into their dressing. Bagaimana aweks tadi berpakaian, dan bagaimana perilaku mereka di atas motor itu. Itu yang membuatkan awoks tadi tu tertarik.


Lelaki pun dia mana tak suka benda free kan? Sebab itu dia dekat. Tapi, lelaki macam ni pun, patutnya malu juga lah, ingat perempuan je ke ada maruah? Lelaki pun sama, bila perangai gitu, rasa-rasa ada macam rupa lelaki-lelaki baik ke?


Memanglah, akan ada yang kata, 'ala, kitorang suka-suka je.' Terpulanglah, suka-suka pun, tu macam nak memuaskan hati seorang lelaki je?


Pokoknya, tak kira lelaki ke perempuan ke, kedua-duanya wajiblah menjaga batas pergaulan, jaga maruah diri dan keluarga. Janganlah nak tuding diri pada pihak berlawanan, sebaliknya tuding dan tilik diri sendiri dahulu, di mana silap kita.

p/s: maaf penggunaan aku pada yang lebih berusia. Dan maaf jika ada yang terguris atas bicara. Kerana kita manusia, sama-sama beringat kan? Siapa tak mahu menjadi baik apatah lagi yang terbaik bukan? Chill, coz u have been born to live life happily. ;)

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

19 comments:

Salim Harmanain said...

pedasss...hangat... :P

FasiHaH SupiaN said...

@Salim Harmanainselama mana kepanasannya...hehe

SoLy SoLicious said...

macam2 dh sy lihat mcm cerita awa ni kan...
tp segatal mn pun lelaki, die xkan amik pmpuan gatal jugak tuk jadik bini die...die akan carik pmpuan baik2 ajee....

JIJI YU said...

kata imam syafie...

lelaki..engko jgn samapi menyentuh hati wanita bukan muhrimmu

lia AKA milo said...

ngee... lebih hangat dari biasa..

FasiHaH SupiaN said...

@SoLy SoLicioustahu tak apa SS..kawin nanti nak yg baik2 kan

salemaziz said...

darah mude..hehehe..smoga mereka sedar dengan perbuatan mereka.
kite doa an je...

FasiHaH SupiaN said...

@JIJI YUbetul tu...maybe dorang tak tahu kata2 imam syafie ni...

FasiHaH SupiaN said...

@lia AKA milohaha hangat lah sangat lia =D

aiman fanboy k-pop said...

eeerrrmmm....anak2 muda zaman sekarang nih memang sukar dipantau....tak tahulah apa nak jadi.....!!!!!!apalah nasib negara kita masa depan yew?yewlah,generasi hari nih pemimpin masa depan kan?????(ayt skema).//...heehee...

aiman said...

hmm.. itu lah.. maksiat.. bak kata ustaz mana entah tak ingat.. maksiat ni macam menari tango.. kalau sorang2 tak jadi.. dua2 pihak terlibat..

H.J said...

awok 2 org tu..pheewiitt..twitter sikit

Nini Hartini said...

betullah. kadang nak sedapkan hati cakap yg dorg tu non-muslim walaupun hakikatnya macam tau apa agama dia.

kdg geram tgk feel perempuan yg mcm ni.. menjatuhkan maruah gadis muslim betul.

fadhdeela said...

tah la zaman skrg nie mcm2 kerenah manusia..!!

Iffah Afeefah said...

pedas tapi itulah kenyataan

i wish too

zareliqa afiqa said...

Sama2 gatal kot..huhu

sergeant keroro said...

ikut cakap cikgu, i wish too XD

Qaseh dalia adelia said...

kadang2 kan sis .. lau kita jalan pun ada je yang duk peeweet wpun kita tak pakai baju tak senonoh cth baju kurung .. laki camtu mmg benci giler ... ! n yg pakai tak elok tu hurm salah dua2

asnizaziz said...

murahnya perempuan, murahnya cinta..semudah itu nak mengurat kan..sedih umat islam jadi cmtu T_T