Semangat jangan hanya seketika! | fasihah.com


November 3, 2010

Semangat jangan hanya seketika!

Assalamualaikum! Uih..banyaknye sawang kat laman sesawang nie!

Fasihah or Fasihah ke mana kau pergi? Lama menghilang! Kau tengok Blogs Archieve kau,last updated bila??kau BZ mengalahkan PM!

*Sila jelaskan keadaan! Plz…!

Ya2,aku sudah muncul semula, kerana semangat yang tiba-tiba datang! Yang pelik,waktu final exam ni lah dia nak muncul, patutnya, waktu ni aku kena berjinak-jinak dan bermanja-manja tahu! Ok,dengan BUKU of course! Bukan dengan benda2 yang tak berapa penting dan agak menghayalkan! (lagho kata org jawe**)

Tapi apakan daya.. semalam, selepas 4 paper yg berturut-turut pada permulaan Final exam sem ini, then, next paper will be conducted on 9th November 2010, soooooooooo… tiba2 rasa semacam berat sungguh tangan ni nak pegang buku kan, tiba2 pulak ada yang memang BAIK HATI bagi pinjam laptop, tiba2 lagi aku sangat addicted untuk blog walking! Melihat2 blog kawan2 UIA, melihat2 blog kawan2 SAMUS, junior2, dan blogger2 yang dah tak dijengah selama…..lebih kurang…okey xtahu, approximately macam kurang lebih xlama lah, kurang dari setahun!huhuhu tapi aku layan je bace blogger2 nie kadang2 bila online sekejap tue kan…. Macam, blog Dunia Sebelah Zara, DKDM, Semarak Perjuangan, Hilal Asyraf, Blogger2 UIA-mates especially..

So,ntah, interested je nak baca blog orang, tapi nak tulis entry sendiri pulak??aiseh…fikir tambah tolak darab bahagi square root pai semua alih2 2kali5 5kali2 jugaa..haha tak juga bertulis entri baru..

So,nak dijadikan cerita, kenapa tiba-tiba bersemangat nak tulis entri baru nie?? Sebab rasa macam, uih, banyaknya benda nak cerita!! Tapi boleh jadi sehari satu malam kang tak tdo tak buat apa, typing ja..tak boleh2, extravaganza tu namanya!

Ok,nak tau tak kenapa tiba2 tuan punya blog nie nak menulis?? Ok, aku sangat teruja dengan 1 kisah dari 1 blog yang FIZA cerita. Ok, blog The Destiny. Sangat teruja bila kisah dia dan suaminya dipertemukan. Dan suaminya sangat gentleman okey!hoho sebab?? Sebab dengan pandangan pertama je, suami dia terus p jumpa mak ayah perempuan tu mintak izin nak kawan! Kira macam nak letak cop postage lah, dia dah CHOPP! Orang tu..haha sweet, bila FIZA cerita masa kami semua makan petang after exam FIQH petang tue (pagi petang ada paper masa tue); nak dijadikan cerita, semua macam, wah, ok, semua nak cari lelaki yang macam tu. Haha lawak!

Takkan lah sebab tu??macam tak masuk akal,ye x? memang tak masuk akal, bukan setakat tak berapa masuk akal, tapi memang macam tak masuk akal.huhu

Begini kisahnya, hari ini, keseorangan di bilik, sepatutnya ada janji dengan kawan SAMUS, yang belajar kat UNISZA, katanya nak datang UIAM hari ni, nak buat tesis, maka nak cari bahan rujukan kat library UIAM.. lama dah set appointment nye, pagi tadi, disebabkan malam tadi tak berapa nak lena tidur (kaki suka wat masalah), maka pagi tadi,p tdoq la pas subuh. Ingat nak tdo sat jaa, sebab ingatkan nak p library lah bila Encik Qiqie dah sampai, tiba2 sedang asyik ketiduran, ada bunyi mesej masuk, siapakah??

“Salam.. Slmt pg.. Sori la.. aku xdpt dtg U ko la hr ni.. Ad hal len plak.. Sori sgt2 k..” –by Kiki Lala 7:50 am 03-Nov-2010

Haha, aku nie, memang pada dasarnya macam malas sungguh nak mem “proper” kan diri ke library, bila tengok mesej itu, dengan bangganya sambung tidur. (Gila macam…anak sape lah tdo balik lepas subuh ni kan..Astaghfirullahalazim..apelah nak jadi..)

Nak dijadikan cerita, aku dengan 2org lagi roommates memang baru lepas menjawab paper yang tak berapa nak memudahkan kami bernafas, bila habis je paper semalam, memang rasa macam lega sungguh! Walhal, ada lagi 2 paper, tapi Alhamdulillah, 2 lagi paper tu, jarak nye jauh juga, Semoga kami dapat bersedia dengan jayanya sebelum melangkah ke dewan peperiksaan nanti.

Ok, nak dijadikan cerita sebenarnye, kat bilik tak dak member, patutnya hari nie, jadi ape tue…ha pemandu pelancong tok si Kiki Lala, tapi dah dia tak jadi menghadirkan dirinya, duduk lah kat bilik, tengok movie lah, blog walking lah, FB lah, macam2 lah kan tapi semuanya berkaitan online. *kepada tuan punya laptop ini, saya sungguh berterima kasih kepada anda! Saya telah menggunakan laptop awak semaksima yang mungkin!hik3~~

Ha, nak dijadiakan cerita lagi (seha,kau ni dah berapa banyak nak dijadiakn cerita nie..) ok, mereka yg 2orang tu, p kuaq jejalan, p klcc, aiyooo,,tinggallah aku sorang kat bilik nie…tu yang memang macam..isk3,tak tau pa nak describe, buku depan mata, hanya ditenung hari ini, kesian dia, dok panggil2 suh baca dia. OK, TUAN BUKU YANG SANGAT KEJAM** hohoho

Sekarang, aku dah mula bersemangat nak tulis blog semula, tapi ada beberapa halangan yang tak berapa nak menaikkan semangat aku untuk menulis blog.

1. ------ Aku sekarang ni, tak ada laptop, kenapalah masa-masa yang aku ketiadaan nil ah semangat ni nak datang ye..isk3~~ *wondering,wondering*

2. ------- The Main masalah, tak boleh nak post new entry tok blog sebab, bila klik new post, kat bahagian nak type kita punya entry tu kan kan, dy keep spinning yg mcm butang refresh tu, dok terpusing2, aku yang tengok pun dah penat, yang aku pelik, dia tak nak berhenti pulak, dok pusing je, memang mcm SENGAJA suh aku baca buku kan…! *grrr

3. Ni dok menaip entry kat Word jah..bila tah berkesempatan nak post, sebab butang yg dok terpusing2 tu tak nak berhenti pusing lagi.*gerammm

Aku: Fiza, sabar2, geram gila, tak boleh nak create entry baru ar kat blog.

Fiza: ko dah sign in belum?

Aku: dah2. Memang ar, dia betul memang sengaja nak suh aku study. Aku xde mood lah nak pegang buku tok study.adeehhh

Fiza:ada tak help ke ape ke, aku tak pernah kena macam tue.

Aku:……(sedang berfikir jalan penyelesaian)

Fiza: ala, ko type kat word dulu, nanti bila2 ko post la kat blog.

Aku: ha, bijak2!hehe

Fiza: aku bukan pa, sbb aku pun selalu wat mcm tu. Adoi, kantoi2, ok, pasni tak boleh bagi pinjam laptop kat seha. *kidding

***Thanx to Fiza yg bg idea type kat word dulu tu ye.hehehe

Rasa macam..nak berhenti lah kan kejap, azan asar dah panggil suh p solat. Huhu

Marilah tunaikan solat nanti allah sayangkan kita, ok, kita kembali selepas ini, dengan tajuk entri yang baru! Kes3~~

Assalamualaikum,

Daaaa~~ (^_^)


TERIMA KASIH SUDI BACA^^

1 comment:

Muhammad Hamidi Zamri said...
This comment has been removed by a blog administrator.