Memang Macam Itu Ya? | fasihah.com


March 16, 2011

Memang Macam Itu Ya?

Berkenaan entri yang sebelum ini. Aku Anti Lelaki?? Ramai yang memberikan komen dan nasihat. Ya, aku terima. Ada juga yang menghentam aku. Haha Well, kita kena terima. Benar, pendapat orang berbeza-beza.

Cuma, 1 perkara. Terkadang, kita suka membuat andaian dengan 1st impression yang kita nampak kan? Walaupun kita tak lihat lagi isinya apa dia. Begitu juga manusia. Aku juga tak lepas daripada melakukan perkara sebegitu.

Apa yang aku lihat melalui entri tadi, tajuknya sangat dapat menarik orang untuk membaca, tetapi....

Tetapi ada yang aku rasa sedikit terkilan, kerana cara dia menasihati aku, seperti dia langsung tidak membaca entri tersebut. 

Aku tak kata aku benci semua lelaki. Aku tahu, ayah aku lelaki, abang aku lelaki. Memang lelaki dan perempuan tidak boleh dipisahkan. Kalau tiada lelaki, tiadalah perempuan, begitu juga sebaliknya.

Allah menciptakan manusia berpasang-pasangan.

Sedikit kecewa kepada mereka yang terus melulu melemparkan komen negatif. Apapun, itu semua, biasa, dalam hidup ini, kita memang selalu membuat judgement by 1st impression. Biasalah tu, orang kata, tak kenal, maka tak cinta kan?:)

Apapun, lelaki dan perempuan tak baik anti meng-anti. Stereotype ini tidak baik. Chill :)

p/s: apapun aku tetap tak suka lelaki playboy. Dermm

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

17 comments:

myhardday said...

lain orang lain pandangan..tapi sampai bilalah statement ini akan berakhir..:)..memang tak ada penghujung..:)

Fasihah Supian said...

@myhardday yup...harddy,betul kata2 harddy itu :)

ardinihumaira said...

bab orang jenis stereotype ni sangat tak best kan.. huhu

Muhamad Zulazwan Bin Chukop said...

xpe fasihah...AJ bce entry yg td tu...AJ setuju sgt...tapi AJ bukan lah laki yang mcm tu...n mybe seha wanita pilihan nye...cume cara nk aproach je kurang sesuai...tu pandangan AJ la...

Tok Esah said...

hahahaks, komen2 begitu mesti tak baca habis... hehe

Sunah Sakura said...

biasala tu...diorang tak baca dulu entrinya...tengok tajuk je..selalu macam tu..

Mutiara Bernilai said...

salam tengahari my dear Alang..

xpe2..Along fhm maksud alang dlm entri b4 nih..

dun wory, im awiz by urside..

p/s: jum jupe jum!~

sYafIk-wAy said...

kalau anti lelaki , jadi andartu lah ,, hehe (joke)

Myra Jay said...

Sabar yek.. mungkin ada betulnya pengkomen tu tak baca sepenuhnya dan memahami maksud yg disampaikan.. Kalau ada yg menghentam tu abaikan jela.. tak usah penin2 nanti lg sakit ati..:P

Unknown said...

nk tau labih lanjut..kena la baca buku..kalo takat baca tajuk muka depan..mmg xkan tau ape penghabisan nya kan...

setiap org ada ragam..eehehe..sabo je la ngan org2 camni :p

...miss^infinity... said...

manusia tak lepas dr judge from the first sight.. hnye kita yang tau siapa diri kita sebenarnya... lgpon mulut2 org kita xleh tutup.. mane yang elok ambik jadikan nasihat.. yang tak kene tu abaikn je.. hehee~~

p/s: sorry if lebih2 lak.. hehee~ =)

Fasihah Supian said...

@::blog anak jawer::hahaha yelah AJ...tp,,huhu ntah, cara macam sgt mulut manis je dia tuh....huhu

Fasihah Supian said...

@Tok Esah tau xpa khusairi...adehhh

Fasihah Supian said...

@Mutiara Bernilaiyeay...sayang along!

Fasihah Supian said...

@sYafIk-wAy haha andartu???

Fasihah Supian said...

@Myra Jay hihihi xde pening2,byk benda len kena fikir myra :)

Fasihah Supian said...

@...miss^infinity... yes...u r very right :)