Entri Akhir Sebelum Bersara Daripada Dunia Blog | fasihah.com


February 28, 2011

Entri Akhir Sebelum Bersara Daripada Dunia Blog

Assalamualaikum readers! Oh my beloved readers, followers, kalau aku bersara boleh tak? huhu Semalam aku langsung tak sempat nak online, dan hari ni baru dapat online. Seriously, jadi hamba + student + anak soleh + ahli jawatankuasa kelab + blogger + kawan, segalanya dalam 1 masa bukan suata perkara yang mudah. Ditambah dengan waktu yang sangat "limited" dan tiada siapa yang boleh mengubahnya.

dulu mase saye start berblog, dunia blog aman je.tp tu 4 taun lepas la.haih -kata CEO Suratan kebetolan
Aku bukanlah nak bersara sebab hiruk pikuk huru hara dunia blogger. Aku pun dah penat nak tengok, dengar dan baca isu-isu blogger yang tak habis-habis hari ke hari. Semua nak terkenal. Tak apa, biar aku mengundur diri. Bagi ruang pada yang lain yang lebih layak mungkin? Ecehhh.

Tidaklah. Aku tak kisah dunia blogger ni bagaiman dan macam mana. BAgi aku, selagi aku tak kacau dan burukkan orang lain, tak aibkan orang, dan still menjadi identiti tersendiri. Aku tetap terus berdiri di medan ini. 

Cuma, masalah aku, sebagai seorang pelajar, hamba, kawan, AJK kelab dan pasti seorang anak, sangat banyak benda perlu diselesaikan dalam sesuatu masa. Aku tak tahulah, memang U aku ni menuntut semua pelajarnya jadi sesibuk ini dengan course work yang banyak dan tak henti-henti. Ditambah dengan program kemasyarakatan, memang tak menang tangan.

Ya, susah nak online. Susah nak membalas jejak yang ditinggalkan hari demi hari. Aku rasa bersalah bila tak update entri. Tak balas jejak. Aku minta maaf sangat-sangat, masa aku sangat limited untuk membuat semua itu.

Adakah bersara pilihan yang lebih baik?


Haih -_____-''


"Sesungguhnya aku mengidamkan yang terbaik dalam semua bidang"


Sibuk itu bagus.
Sibuk itu menghalang daripada perbuatan yang sia-sia.
Sibuk itu menjadikan kita lebih sihat dan cergas.
Sibuk  itu membuatkan kita lebih menghargai masa.

Tapi, pada masa yang sama.
Untuk mencapai sesuatu kejayaan, kita perlu berkorban.

Sesungguhnya sibuk itu membuatkan aku terus-terusan diburui rasa rindu kampung halaman.
Rindu pada tenang dan damainya kampung yang nuin jauh dari pandangan.
Rindukan suara keriangan anak-anak kecil bermain berjeritan.
Rindu masakan emak yang pasti tiada bandingan.


Hargailah masa kita. Rebutlah 5 perkara sebelum datang 5 perkara. 
Muda sebelum tua.
Kaya sebelum miskin.
Sihat sebelum sakit.
Lapang sebelum sempit.
HIDUP SEBELUM MATI.

Nota pesanan:
1) Tuan tanah kedaung baru balik dari berprogram. Terkejut followers naik, agak ramai. Mungkin disebabkan entri sebelum ini. FS akan cuba jengok anda. Tapi, mengambil masa.
2) Assignments berlambak kena siapkan. Ada yang nak tolong? huhu
3) Masih mempertimbangkan untuk menarik diri daripada dunia blogger atau tidak. Sayang sebenarnya nak tinggalkan... T____T

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

20 comments:

Sunah Sakura said...

sila jangan tinggalkan...:(

Anonymous said...

ahha fashihah (sir rafikul panggil)..haha.
udah2 jgn buat perangai,go on la. lpas abis badai ni dah cool boleh update selalu dah.hehe :)
dapat tak soaln akk kat fomspring?
tolong2!

nazirulhazwan~ said...

tok sah la besare FS. kite toksah amek kesah sgt la yang gadoh2 tu, FS dtg blog den, den p blog FS cukup. hehe enjoy pon enjoy ape:P


p/s : sbnrnyer den pon tepk pasal besare. tp bile pk kawan2 blogger terus cm tak jadi, pause blog tu mungkin la:P

Budak Botak said...

x pyh bersara, kalo x sempat biar ja cmnie. Blogger2 lain pon paham, he3...

Ayuni said...

jgnlh, ske blog nie...

apdm said...

salam


rasanya tak perlulah smapai bersara, cukuplah sekadar stop seketika, nanti ada masa continue balik..

Mr.Eye said...

hurm..takkan la sampai nak bersara..
actually, memang lumrah hidup.
people like to talk about people.
is it good or not, depends on the person themselves. and sometimes shit happen regardless time and place..seriously, i'm too feel like annoying to continue blogging..
but, when i re-think about that, just ignore that kind of desperado and let them be with their own cheap and dirty agenda. happy blogging and never stop k.. ;)

Sunah Sakura said...

@nazirulhazwan~

ang kalo bersara siap ang Ir! hahahaha!

Qaseh Dalia said...

nape nak bersara .. yang busy tu setiap org busy ..teruskan berblog bila ada kelapangan jgn smpai tutup buku !

Ujang9897 said...

sama la..ada gak terasa mcm tu..,

tapi mcm susah pulak..so teruskan jer berblog =)

Fasihah Supian said...

@Sunah Mohammad yer kak sunah, xkan tinggalkan, tapi tak dapat nak aktif selalu lah ;)

Fasihah Supian said...

@~dianakhairi~ baik kak diana..menurut perintah..dah balas dah..sila jenguk ye!;)

Fasihah Supian said...

@nazirulhazwan~ huhu yes, ada org kuat support, ok, terus hidup lah, kite kan berjiran.hehe

Fasihah Supian said...

@Budak Botak hehehe baik budak botak! ;)

Fasihah Supian said...

@Ayuni OMG..ade juge yg suke rupenye...tq ayuni!!!;)

Fasihah Supian said...

@sissyira baik sis! tq ;)

Fasihah Supian said...

@Mr.Eye i am really appreciate your comment mr eye. thanks for your support, insyaAllah, i will not continue with my initial intention to quit this blog :)

Fasihah Supian said...

@Sunah Mohammad kalau dy bersara, kita belasah dia ramai2.hehe

Fasihah Supian said...

@Qaseh dalia adelia Qaseh, jgn sampai tutup buku ker tutup blog??hehe

Fasihah Supian said...

@Ujang9897 yela ujang oi, teruskan berblog ;)