Kunci Kebahagiaan Rumah Tangga -Lelaki Gentleman Part 2 | fasihah.com


February 5, 2011

Kunci Kebahagiaan Rumah Tangga -Lelaki Gentleman Part 2

Selamat malam semua. Petang tadi buka topik pasal gentleman. Ramai pengomen yang kata? Tak perlu semua ni. Hehe Sepatutnya perempuan yang kene komen, bukan laki. Laki kalau komen, dorang nanti fikir dorang memang sentiasa gentleman dan cool. Lagi-lagi si Ujang. hehe Jangan marah k Ujang. :p

Apepun, gentle ke tak seorang lelaki itu, terpulang kepada orang lain yang melihat dia. Taste orang lain-lain. Tak boleh nak stick pada 1 perkara sahaja. Apapun, ada yang sibuk suka yang macam ni. Ada yang suka macam itu.

Ada suka yang tinggi, ada suka yang rendah. (Aku pilih yang tinggi sebab aku dah rendah. haha) Mengarut malam-malam. 

Sebelum tidur ni, apa yang aku nak kongsikan bukan apa, 1 benda paling penting dalam mencari pasangan. Bagi yang sedang mencari. dan bakal mencari dan sebagainya.


***jap, jap, tadi aku dah kena perli dengan sissyira, dia tanya ada apa-apa ke tiba-tiba wat entri macam ni. 


Ok, jawapan dia. Aku bukan sengaja secara tiba-tiba. Sebenarnya aku nak sampaikan apa yang kawan mak aku merangkap cikgu aku masa kidergarten dulu.


Dia pesan..

Kalau mencari, yang penting AGAMA ye anak-anak. AGAMA
Harta tak jamin kebahagiaan anak-anak. 
Kecantikan dan kehandsoman tak lama anak-anakku.
Pilihlah keturunan yang baik-baik.
Yang penting agamanya ye anak-anak.

Aku dan kawan aku termasuk dengan anak dia masing-masing terangguk-angguk je dengar. Kami tahu, dia nak kan yang terbaik buat kami.

Dan aku tahu juga, korang pun nak kan yang terbaik buat diri anda bukan? 


Pesan aku, sebelum anda hendak memilih ..

Kalau kita mahukan yang terbaik, kita mestilah jadi yang terbaik dahulu. 
Kalau kita mahukan yang soleh atau solehah, kita juga jadi seperti itu dahulu.

Sesunggunya, aku juga bukan yang terbaik. Tapi aku masih comel. haha perasan! gurau je ye. Ye, kalau kes aku, aku mahukan yang tinggi, gila aku kena jadi tinggi dahulu. Formula apa mahu pakai? Huhu

Apapun, kita doa minta yang terbaik, kerana hanya Allah yang tahu apa yang terbaik untuk kita. Tapi jangan lupa untuk berusaha juga. Sesungguhnya, Allah itu Maha adil lagi bijaksana.

Chill! Renung-renungkan dan selamat mencari jodoh! heheheheehe ;D


p/s: tapi ada orang kata, pilih orang yang sayang kita, bukan pilih orang yang kita sayang tapi dia tak sayang kita. haha soalan teka-teki ke apa nie? Tapi macam betul je kan? thinking-thinking.hehe
TERIMA KASIH SUDI BACA^^

6 comments:

Aqila Borhan said...

salam,

Mudah2an ye..
doa la yg baik :D
insyaAllah dpt yg terbaik.. :)

nazirulhazwan~ said...

harta kene ade sikit2;p
cmner nak beli beras klu takde duit.hehe

Anonymous said...

cik seha...cik seha...
~oda~

Fasihah Supian said...

@Cik Kyla betul tue :)

Fasihah Supian said...

@nazirulhazwan~ ala naz, lupa nak cakap pulak harta memang ar kene ada, lau takde, siapa mahu sik.heheh

Fasihah Supian said...

@Anonymous yup cik oda...dah jumpe calon ke??hehe