Kedekut! Haji Bakhil | fasihah.com


November 8, 2011

Kedekut! Haji Bakhil

Sepanjang cuti raya ni dah berapa kali tengok cerita kat tv yang berkisarkan tentang kedekut.


Petang ni kat tv2 tajuk dia seringgit. Cerita ulangan ni. Tapi banyak pengajaran yang boleh kita ambil.


Berkira sangat pun susah. Dah la kedekut. Duit banyak pun pakai basikal je.


Kalau betul nak berjimat biar kena pada tempatnya. Ni bela kambing pun tak nak belikan makanan, lepas je. Bini nak gi haji pun bini kena keluar duit sendiri padahal bini tak kerja.


Payah ni kalau dapat laki gini. Semua berkira.


Yang pelik kan kan.. Dah berapa kali tengok cerita kedekut kan yang kedekut tu mesti lelaki. Adakah lelaki sinonim dengan kedekut? Hehe


Apa kata anda?
Published with Blogger-droid v1.7.4

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

8 comments:

aimie amalina said...

kekeke
deme iso duet deme abis kot

Cik Lia Lomi said...

hehehe. mungkinlah tu. kalau perempuan biasanya yang tak nak kuar duit tu jenis berjimat.. heee

HARITH RAMLAN said...

haha..sume lelaki la..ade je yg pemurah..mcm sy ni la..:)

Tea said...

Betulll333 setuju.. Biasanya yg suka minum kopi... Kedekkkk sgt

starzieti said...

haha. mmg teruk klo laki kedekut. kesian at bini. -.-

Mutiara Bernilai said...

a'ah la,,
ritu along tengok citer Kedaung kat tv, pasal kedekut la,, uish dan orangnye tetap lelaki,,

ye la kot kan? :P

Iffah Afeefah said...

publish gne android

bkira sgt jgn dlayan

gne duit sndri lg baik

Solihin Zubir said...

ha'ah kan.. knapa msti lelaki? ini tidak adil.. penindasan terhadap kaum adam ni.. hehe..

sy x kedekut.. cuma berjimat.. ;-p