Kita Bukan Siapa-siapa, Mengapa Perlu Sombong ? | fasihah.com


September 16, 2011

Kita Bukan Siapa-siapa, Mengapa Perlu Sombong ?

Sebelum tu, cuba baca sambil layan lagu nie..


Kalau rasa diri tu baik, rasanya, bayi yang baru lahir itu lebih baik kerana tiada lagi dosa.
kita ni yang dah lama hidup, setiap hari berapa banyak dah dosa kita buat.
Tapi kita masih susah juga nak meminta ampun padaNya.




Nak duduk sebentar lepas solat pun kadang-kadang macam payah benar kan?
Nak solat pun kadang-kadang, kita dengar bunyi-bunyi hp yang berdering sana sini.
Padahal, waktu solat tu, kita menghadap Allah dan meninggalkan dunia di belakang.


Itulah, manusia macam kita ni yang sangat lemah, yang sangat mudah terpedaya dengan dunia.
Jadi sama-sama kita ingat mengingati.
Kalau kita sendiri tak berapa nak OK macam mana generasi yang mendatang nanti?


Berpesan-pesan pada kebaikan.
Berpesan-pesan meninggalkan kejahatan.
Berpesan-pesan kepada jalan yang diredhai Tuhan.
Berpesan-pesan dunia ini hanya pinjaman.
Dan nanti kita akan pulang pada hari yang telah ditetapkan..



Ampunilah dosa dosa kami yang banyak Ya Rabb. Siapakah lagi yang dapat mengampuni kami selain dari-Mu Ya Allah,Tuhan Sekelian Alam.
p/s: pesanan buat diri juga. selamat malam. :)

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

12 comments:

aimie amalina said...

tukeeee!
tite tuke entri niii
buat tite tamooo buat dosaaaaa
tite takotttt
okeh lidah dah tergeliaaaatt
hehe
maceh seha ingatkan =]

Mya said...

mohon maaf kalau ada salah silap ye =)

Tihara said...

Assalamualaikum..

bagus pesanan ni, namun kadang2 kita cuba berpesan tp org salah faham..moga hidup kita sentiasa dalam rahmat-Nya dunia akhirat..
dan mati dalam husnul khotimah..

FarhanahAdzlan said...

yup..agree with this entry=)
Moga2 kita2 sama2 mendpat keredhaan Allah sepanjang kita hidup kat dunia ni=)

H.J said...

lepas solat terus je bangun and blah..hoho..

Diana @ bilakukatacinta said...

thanks for ur reminder seha....

Sunah Sakura said...

alhamdulillah..terima kasih alang untuk pesanan ni... teruskan berpesan!

aiman fanboy k-pop said...

nice entry..i likes it......yess!hidup mesti kena saling ingat mengingati..^^

aiman fanboy k-pop said...

nice entry..i likes it......yess!hidup mesti kena saling ingat mengingati..^^

Qaseh dalia adelia said...

time solat wat silent fon heee
sombong kat dunia xde makna pun

aiman fanboy k-pop said...

nice entry.....!thumbs up...

d_LA said...

psnn yg bagus..tu rrr, lps solat terus bgn, kdg2 amik hp terus pdhal msh atas tikar sejadah..Semoga iman kita dipertingkatkan lg..InsyaAllah