Kejar Dia, Penat | fasihah.com


December 13, 2011

Kejar Dia, Penat

Time imprisonment by oo-rein-oo on DeviantArt

Kadang-kadang lebih baik kita sibuk daripada lapang sebab bila sibuk baru kita tahu mahalnya masa yang ada. Kalau bukan kerana sibuk juga, tak adalah terbuat kerja kita. Sebab bila lapang, kita buka Fb lah, tengok tv lah, tidur lah kan?


Jadi sebab itulah, saya tak boleh jadi blogger tegar. Sebab saya sibuk belajar. Komitmen untuk matapelajaran yang diambil sangat-sangat diperlukan sekarang.


Minggu ni sahaja ada 3 report kena hantar, ada 3 assignments kena submit, dan juga ada 3 kuiz dan satu final examination Rabu malam. Harap ada lah mana-mana yang mengalah ke minggu hadapan, 1 kuiz tunda pun jadilah. =____=''


Semester ni rasanya tiap minggu macam tu. Tak apalah, baru lah namanya student kan? huhu Kalau setakat tak sempat makan ke tak cukup tidur tu, biasalah, that's student life right? ;)


Teringat apa Allah berfirman? “Apakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu (ujian) sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu? Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan (dengan bermacam-macam ujian) sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya: “Bilakah datangnya pertolongan Allah?” Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat.” – Surah AlBaqarah : Ayat 214


Kalau bukan sebab kita boleh hadapi ujian tu, tak adalah kita diuji. Apapun, jangan sampai hilang pengharapan kepada Allah. :)
Mungkin kita akan rasa stress, tapi di sinilah akal dan emosi memainkan peranan. Tak lupa, doa yang tidak putus-putus.


Kita bukan hanya perlukan positive thinking pada waktu ini, tapi juga kita perlukan powerful thinking. :)

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

5 comments:

Anum said...

great n3

stress gurlz said...

Btul tu seha.time is really valuable for me right now.everything was hectic.klu x de keje nak wat.sometime boring gak.but.i have to say something.best gak bile bz ni.hahaha.

lieynanilaz said...

kadang-kadang sibuk itu akan mengajarkan kita betapa kualitinya masa...:)

lieynanilaz said...

kadang-kadang sibuk itu akan mengajarkan kita betapa kualitinya masa...:)

Unknown said...

lagi kite kejar lagi menjauh

ye x