Berhabis 2k Untuk Cantik, Berbaloi Ke? | fasihah.com


December 26, 2011

Berhabis 2k Untuk Cantik, Berbaloi Ke?

1 tajuk yang sangat menarik untuk diperbincangkan. Saya paling tertarik bila persoalannya.. Ada ke lelaki yang tidak melihat rupa dalam memilih?


Saya rasa semua orang mesti melihat rupa dahulu dalam memilih pasangan. Salah ke? Tak rasanya. Sebab Rasulullah s.a.w pun ada bersabda kan pilihlah pasangan berdasarkan kecantikannya, keturunannya, hartanya dan agamanya.


Jadi cantik tu antara kritiria nya. Tapi berbaloi ke belanja 2k untuk kelihatan cantik?


Saya rasa cantik itu tak salah. Tapi biar bersederhana. Dan jangan sampai tahap bertabarruj.


Cantik itu kan subjektif. Jangan asyik fikir kalau cantik itu mesti macam artis.


Kena juga cantik. Kang suami cari lain camne? Kat umah asyik pakai baju kelawar dengan bedak sejuk je. Payah gak tu.


Air wudhuk tu kalau sempurna pun boleh nampak setinya di wajah kata orang. :)


Peace! No war^^
Published with Blogger-droid v1.7.4

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

6 comments:

fRaMe+LenSeS said...

Nadh suka bab air wuduk tu. N mmg btoi pn. Berseri wajah. Mcm bchaya je.

Lg 1, pengaruh iklan n tv tu kuat sgt. Btoi Nadh tgk, cntik cntik cntik. Smpaikn suma pn da terikut.

sumaiyah mokhtar said...

kalau i tk sanggup kot 2k semata-mata nk cantik, heee sebab cantik tu bukan kekal lama pun :)

Tea said...

bukan masalah air wudhu atau apa.. bg aku.. mungkin dia pun solat berwudhu mcm kita.. anggap sj dia mampu untuk itu dan menjadikan itu cara untuk memikat hati suami...

yaaa fikir perlu positif...

Sunah Sakura said...

setuju dengan nadh...

H.J said...

yang wanita ada ke tengok lelaki ni kacak ke tak..?hehe

aimie amalina said...

weee
seha..jadi pa akak la..ble? :p
kekekee