Mula Dulu | fasihah.com


October 24, 2011

Mula Dulu

Kadang-kadang hidup terlampau banyak benda yang perlu diselesaikan. Kadang-kadang sampai tak tahu dari mana nak mulakan.


Tak kiralah, siapa pun kita, pasti kita akan merasa bebanan kerja yang kadang-kadang macam tak mampu nak selesaikan.


Follow the flow.


Itu yang aku praktikkan sekarang. Sungguh. Banyak dan terlampau banyak perkara yang harus diselesaikan. Tak menang tangan rasanya. 


Procrastination will make you worst.




Bila kita rasa macam bingung. Mana satu nak mula ni. Tengok dulu, mana 1 dateline yang paling hampir. Itu yang kita utamakan dahulu. Dan, pastikan kita mula buat pada waktu itu juga. Jika tidak, kita mungkin akan melengah-lengahkannya.


Belajar untuk menghargai masa. Nanti akan ada 1 hari kita rasa seperti kita sangat terkejar-kejar. Waktu ini mungkin kita akan menyesal mengapa tidak menggunakan masa sebaiknya. TApi sesal kemudian tiada guna.


"Demi masa, sesungguhnya manusia  dalam kerugian kecuali yang beriman jua mereka yang beramal soleh. Yang berpesan pada kebenaran, jua berpesan pada kesabaran'' Surah Al-'asr 1-3


Sungguh pada waktu ini tika ini, sangat banyak benda yang perlu diselesaikan pada satu-satu masa. Don't lose hope and never give up. Allah is always with you!


Sungguh, blog ini aku jenguk tika mana aku ingin berkongsikan sesuatu sahaja. Maaf kepada semua yang meninggalakn jejak. Yang memberi komen dan tak terbalas jejak. Yang menjadi silent reader, aku tak jamukan dengan entri-entri yang korang ingin untuk baca. Sungguh, masa sangat mencemburui aku waktu ini. Maaf..


p/s: terima kasih yang sentiasa memberikan semangat. Yang sentiasa ke sini. Sungguh, semester kali ini tak seperti yang lepas-lepas. Kalau dahulu, nak periksa, seminggu lebih awal mungkin dah mula pre-reading. Tapi semester ini, esok nak periksa, hari ini baru sempat buka buku. Apapun, semua.. live your life happily. Jangan pernah rasa putus asa, DIA ada dengan kita. Wallahua'lam

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

4 comments:

aimie amalina said...

sungguh nampak die terkejar2
kite bce entri ni pon laju gile
hehe

tapi nampak point yg seha nk bawa kat sini.. =]

xpe..utamakan yg utama taw..
semoga dipermudahkan semua urusan..
Apa2 pun kerana Dia, pasti akan mudah walau sgt sesak seakan x boleh nk bernafas..

chayok2 syg!
missss u! =]

Iffah Afeefah said...

btol polo the flow


jgn tensi k

syarifahsidrus said...

semoga batasan waktu yg ada membuatkan kita lebih menghargai masa2 yang berlalu...chaiyyok kak fasihah :)

Sunah Sakura said...

yunk, SWOT tu kena praktis...