Antara Dua. Yang Mana Menjadi Pilihan? | fasihah.com


March 3, 2012

Antara Dua. Yang Mana Menjadi Pilihan?

Kadang rasa rutin kita hari-hari sama. Bangun pagi, solat subuh, ke kuliah, tengah hari lunch, balik kelas, dinner, kalau ada discussion kita discuss, kalau penat tidur. Nampak macam kalau seorang pelajar ni, rutin dia sama sahaja. Tiada beza. semua orang pergi ke kelas dan semua orang belajar. Ada assignments, ada projects dan lain-lain. Tapi, kadang-kadang, jalan yang kita pilih mungkin berbeza dengan yang lain.


antara dua

Dalam kehidupan ini, selalunya memang kita perlu membuat pilihan antara dua. Antara dua jalan. Antara dua keputusan. Antara dua insan. Antara dua peluang dan sebagainya. Dan yang paling selalu dan memang perlu kita pilih yang paling baik adalah antara dua jalan sama ada yang baik atau yang buruk.


Pilihan yang baik menentukan masa depan yang baik dan kehidupan mendatang yang lebih baik. It is all begin with our decision. And, the most important thing is, everyone in this world want to be a better human. Cuma, perkara pokoknya, bagaimana kehidupan kita sekarang ke arah yang mana? Untuk berubah kepada yang baik, jangan tunggu sampai esok. It all starts NOW!





live well or live hell, you choose!

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

5 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

sudah menjadi lumrah kan.. ape2 terjadi pon kita kena pilih satu keputusan kn :)

yad'z said...

yup.. setuju... setiap orang ada hala yang berbeza.. =)

blog-tips-kurus said...

kalau ade 3 pilihan, lagi fening..

Sunah Sakura said...

Indeed..truly true...

Cik Lia Lomi said...

pilihan kita menentukan hidup kita..