Din Beramboi Meninggal Dunia | fasihah.com


April 2, 2010

Din Beramboi Meninggal Dunia


Din Beramboi meninggal dunia

Utusan Online
02/04/2010 1:50am




Allahyarham Mior Ahmad Fuad Mior Badri atau lebih dikenali sebagai Din Beramboi



KUALA LUMPUR 2 April - Pelawak popular dan penyampai radio Era, Mior Ahmad Fuad Mior Badri meninggal dunia di Hospital Selayang, lewat malam tadi.
Allahyarham yang dikenali sebagai Din Beramboi menghembuskan nafas terakhir di Unit Rawatan Rapi (ICU) pukul 12.30 malam.
Menurut adik Allahyarham, Rozana Mior Badri, semua ahli keluarga berada di sisi Allahyarham kecuali ayahnya yang tidak dapat hadir.
Katanya, Allahyarham meninggal dunia akibat demam denggi berdarah yang menyebabkan beberapa organ badannya gagal berfungsi.
‘‘Jenazah abang saya akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Taman Ehsan, Kepong di sini sebelum solat Jumaat,’’ katanya ketika ditemui di hospital itu, malam ini. - Utusan








Sumber : http://www.mymasjid.net.my/koleksi-artikel/display/1262

1) Orang-orang yang meninggal dunia pada hari Jumaat juga akan mendapat rahmat dan aman daripada segala azab kubur, perkara ini telah dijelaskan oleh Rasulullah Shallallahu alaihi wasallam yang maksudnya:

Sesiapa yang meninggal pada hari Jumaat atau malam Jumaat, dia akan dicop dengan cop iman dan terpelihara daripada siksa kubur.
(Hadis riwayat Al-Baihaqi)


Semoga rohnya dicucuri rahmat..
Al-Fatihah...


If God brings you to it,
He will bring you through it.
In Happy moments, praise God.
In Difficult moments, seek God.
In Quiet moments, worship God.
In Painful moments, trust God.
In Every moment, thank God.

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

No comments: