Kisah aku & mak | fasihah.com


May 26, 2009

Kisah aku & mak

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


MySpace

-cerita ini antara kami berdua-


-tiada kena mengena antara yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia-


AKU & MAK



  1. tempat : perjalanan dari Sg Kelambu hingga ke Banting
  2. masa : arOund 10.30 pagi baru start enjin BFX 75**
  3. destinasi : Klinik Medik
  4. tarikh : 25 Mei 2009 bersamaan hari Isnin


kisahnya begini...

Sebelum itu,mari aku kenalkan watak2 dalam cerita ini.


^^watak utama yang pertama^^

MySpace

_my belOved mOm_



^^kedua^^

MySpace

_me a.k.a seha_


~~~hahahahaaa mari kita mulakan...al kisahh.........~~~


Begini ceritanya..Pagi itu..mak aku menyuruh aku menghantarnya ke klinik,katanya,ubat darah tingginya,sudah habis. tapi,sebelum itu, sebenarnya dia sudah memberitahu aku beberapa hari sebelum itu.


Pada pandangan aku,dah sah lah mak aku ni teragak-agak nak suh aku hantar dia pi klinik..

asyik-asyik


mak aku akan tanya benda yang sama


"ko boleh ke anta mak pegi klinik medik ni?"

"ko berani ke nak bawak kereta sampai klinik medik?"


haa..sOalan tu je la yang mak aku tanya...

aku ni dah naik penat nak menjawab sOalan tu,dah aku dah ada lesen,takkan la pulak aku cuma boleh bawak kereta sampai takat pasar banting tu je...sungguhla...membazir duit aku amik lesen lah kalau setakat boleh bawak kereta pegi tempat yang dekat2 je..ish3

MySpace


pagi itu...


~~~9.00am~~~

"cik,cepat siap-siap,nanti anta mak gi klinik"

'hah???ape??'
(time nia aku ngah menyapu,aku xberapa nak dengar mak aku cakap apa)

"boleh ke tak nie??anta mak,kO berani tak??"
(hailaa..balik2 dia tanya berani tak,menduga tahap tercabar nye aku la.haha)

'yelaaaaa..'


maka,aku pun siap-siapla...tepat jam 10.00 pagi,aku pun dah siap..tapi,bOleh pulak mak aku masih menyapu kat laman..adoyai,dia yang ajak and suruh aku siap cepat,alih2,mak aku yang tak siap apa-apa lagi...tapi aku tau, mesti mak aku tengah berkira-kira antara nak pergi klinik ataupun tak.Haiz..sungguhlah mak aku ni tak cOnfident lau aku bawak dia gi klinik..tapi lastly,dia pun bersiap lah juga,sebab kalau bukan aku anta,siapa nak anta dia..ahaa


~~10.30++am~~


kitorang pun kuar umah menuju ke destinasi yang hendak dituju..
MySpace

"cik,minyak kereta ni,ada ke tak?singgah petrOnas lah isi minyak"


"mak,cukuplah ni agaknye..tak payah lah mak"
(aku tak reti isi minyak sebenarnye.hahaha)


"apela..alang2 dah keluar,isi lah sekali,senang nanti"


"ala..amacam ne nak isi minyak siiii..."
(adOyai)


"ala..nanti mintak tOlOng lah dengan orang yang keje kat c2"


"yelaaa.."


bila sampai kat petrOnas tue..hahaha...lawak2..bOley plak kete nye terundur..pastu,aku ni,tetiba gelabah,almaklumla,pekerja petrOnas tu tengOkkan je,tau2 la pulak yang aku ni tak pernah isi minyak kete,first time lah katekan.hahaha,aku nie,nak masukkan gear,lupe nak tekan clutch,dah kuar bunyi..adOiii..malu gila..mak aku dah gelabah..haha..tapi jap je,bila aku dah letak kereta tu betul2,lega daa..haha aku cakap kat mak aku, macam rOmbOngan che kiah!hahaha



pas dah isi minyak,teruskan lah perjalanan ke klinik medik..


-sesampainya di perkarangan klinik berkenaan-

aku dah bingung daa..nak parking kat mana..sungguhla aku tak nampak ada je banyak kOtak2 parking yang kOsOng..hahaha mak aku pun suruh lah parking kat c2..Okeyh setel lagi 1 hal!


*semasa mak aku cOnsult the doctOr*

aku kat luar ni dOk pikiaq manjang..nanti balik nak lalu mane,ni masalah nak melintas ada fobia punya pasal lah nie..hahaha bila mak aku dah amik ubat,kitOrang pun balik,mak aku kata,hai..nak pegi klinik medik aje mengambil masa 30jam dari sg kelambu...adOi..betullah aku terkena dengan mak aku,ala..dah tu,aku baru nak bawak 50 pun mak aku kat sebelah dah bising,tapi nak cepat sampai pulak...ye tak mungkin ...hehehe


saat paling getir bila nak melintas jalan besar,alhamdulillah,dapat gak melintas dengan bantuan mak aku,hehehehe tengOk??mak jugak..hahaha saaayang mak!hehehe


balik tu,singgah gi kedai,bila nak kuar dari kedai tu,asyik mati enjin je.hahahaha lawak2..dua kali lak tu mati enjin..hehehehehehe apepun,pengalaman....


Fasihah:pengalaman mengajar erti hidup.hehehe
MySpace

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

5 comments:

mike radcliffe said...

nak gelak sat!!!!
hahahahahhahaa...
btw ok la baru blaja..
aku pon dulku gelabah gak..
senang cite sume ni ramai yg penah rase..
baru blaja kan...
pasni expert la.

.::FasiHaH::. said...

lawak ada...
malu adaaaa....

macam2 ada..
hahahaha


betul2...almaklumlaa..budak baru belajar....hehehe

safiamira said...

hahahaha...
me pn mcm tu gak...
mcm fobia je nk bwk kete manual...
kdg2 sanggup suruh abg balik sbb nk pinjam kete dia...hikhik
tp klw xde pilihan, t'paksa gak bwk kete manual abah tu...hoho
wat mase ni, destinasi paling jauh adalah tg sepat...muahahaha..
lum dpt permission lg nk bwk jauh2...huhu

.::FasiHaH::. said...

eheheh..ni masalah nie...
tapi insyaAllah nanti lame2 okla bawak kete manual kan mira kan..hahaha
akak xreti bwk autO..mcm pelik je kan???hahabukan pe..akak xpenah bwk autO g,mane la nak tau kan..hehe

asamboyz90 said...

masalah EMAK tu memang sering berlaku..
tp masalah bawak keta, aku kurang, sebab dah biasa bawak.
dulu tak der lesen pun curik2 bawak, tp takat kedai jer lah..
hehe....