Anugerah Nasyid 2012 by Tv Al-Hijrah | fasihah.com


April 14, 2012

Anugerah Nasyid 2012 by Tv Al-Hijrah


Ada yang tengok anugerah ni tak? Kalau ABP confirm ramai tengok kan??? Anugerah ni pertama kali diadakan oleh Nasyeed.com. Jom kita lihat siapa yang menjadi juara. Boleh klik tajuk lagu untuk terus ke video. :)


Nasyeed Cinta 
Lagu : SAAT LAFAZ SAKINAH
Artis : FAR EAST


Nasyeed Amar

Lagu : BERJALAN TANPA HENTI
Artis : DEVOTEES


Nasyeed Munajat
Lagu : MENANTI DI BARZAKH
Artis : FAR EAST


 
Nasyeed Perjuangan
Lagu : BEBAS PALESTIN
Artis : RABBANI, INTEAM, SAUJANA, NOWSEEHEART


Nasyeed Sirah
Lagu : SUMAYYAH
Artis : HIJJAZ


 
Nasyeed Selawat
Lagu : BINNABIL HUDA
Artis : UNIC


Lagu Terbaik
Lagu : DIA MUHAMMAD
Artis : INTEAM


Susunan Muzik Terbaik
Lagu : DIA MUHAMMAD
Artis : INTEAM

 
Vokal Terbaik
Lagu : INIKAH PETANDA
Artis : RABBANI feat. MAWI


Lirik Terbaik
Lagu : MENANTI DI BARZAKH
Artis : FAR EAST
Penulis Lirik : ITO LARA 


Video Klip Terbaik
Lagu : PEDOMAN
Artis : NORA feat. VOICE OF UMMI
Pengarah : ERAMA CREATIVE SDN BHD


Anugerah Khas : Khalifah Nasyeed.com

USTAZ SOHIBUL FADHIL SABIKIN: Beliau adalah antara tulang belakang kepada Kumpulan Nada Murni yang pernah popular sekitar awal tahun 90-an yang kini berpecah menjadi dua kumpulan iaitu Hijjaz dan Rabbani.


Anugerah Juara Carta Nasyeed.com

Lagu : BEBAS PALESTIN
Artis : RABBANI, INTEAM, SAUJANA, NOWSEEHEART


Sumber:TvAlhijrah

Tadi saya tengok live streaming! Kat hostel tak ada lah tv. huhu Tahniah kepada semua. semuanya memang awesome! :)
TERIMA KASIH SUDI BACA^^

4 comments:

Ejan said...

memang terbaikk sihah..sy tgk kt tv alhijarah..tp sebab layan tetamu tak bole nak fokus..info yg bgs

Ayuni said...

TV Al Hijrah best!

nida husna said...

lama tak layan anugerah nasyid mcm ni. time sekolah dulu tiap2 tahun mmg tak pernah tinggal termasuk carta nasyid kat IKIM :)

Anonymous said...

tau x mcm mne nk berhubung dgn ustaz sohibul fadhil sabikin tu...
(facebook dia)