Revision period | fasihah.com


September 12, 2009

Revision period

Assalamualaikum dan salam ramadhan buat pembaca dan rakan taulan tak kira di mana anda berada.


Buat kesekian kalinya,setelah lama tak menjengah blog ini, hari ini, mala mini,aku berkesempatan untuk melakarkan coretan baru untuk entri kali ini. Seingat aku, dah lama benar aku tak menulis entri untuk blog aku sendiri. Alhamdulillah, hari ini, malam ini, aku berkesempatan untuk menulis dan menceritakan sedikit sebanyak kisah aku dan kehidupn ini yang penuh dengan agenda yang tidak terduga.


Buat pertama nya, aku nak merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepda sahabat2, rakan seperjuangan dalam kelas. Kita telah sama-sama menempuh segala dugaan dan rinangan jua cabaran dalam meniti perjalanan ke final seterusnya mencapaikan target kita untuk lepas dan memasuki main campus, Gombak. Buat kawan-kawan yang selalu bekerjasama dalam kumpulan, Dalila, Afiqa, Aisyah, Hanisah, Noriah, Husna dan lain-lain, terima kasih kerana memberi kerjasama. Buat teman-teman yang selalu berangkat ke kelas sama-sama tiap pagi and petang tue, time kasih gak, almaklumla,kadang-kadang saye yang lambat, tapi kadang2 korang pun lambat gak. Hehehe(“,)


Hari khamis(9hb September 2009), tamat dah kelas untuk sem 1 2009/2010 di Cente for FoundatiOn studies Nilai. Tamat dah segala kerja-kerja yang perlu disiapkan antaranya Database Project[Project yang paling menduga tahap kesabaran kitorang,especially ECONS students yang amik Computer 2], kitorang kena bentangkan project ni depan Madam Nafaizatulnananiah pada hari Selasa, jam 200 petang. Alhamdulillah,giliran group aku yang pertama, vOlunteer kononnye.huhu tapi…in the middle of the presentation, my group and I facing a problem regarding report and parameter, then, get stuck, and then, after the presentation, check balik, rupanya, kitorang face access punye problem, rasa macam ape je kan. Berminggu-minggu buat, tapi ada jugak masalah. Projek ni, lebih dari 3 kali group aku kena wat baru sebab switchboard punye masalah and access la punye masalah. Sabar je la… kitorang selalunya akan memulakan sesi membuat project setelah selasai menunaikan solat terawih sebanyak 8 rakaat dan membuat tugasan tersebut sehingga lewat tengah malam, tapi tak sampai ke satu pagi, kerana keesokan harinya kami perlu bangun awal untuk bersahur. If I’m not mistaken, a day before presentation ke oh no, hari ahad, 1 hari ni majority budak computer kelas aku, perempuan especially, spend their weekend completing this project. Masa nie, petang ahad tu, sekali lagi group aku nye project wat hal.. switchboard tu, bila customer nye pages, dy kuar go to main menu, buka items nye pages kuar go to main menu gak..isy..puasa2 lah pulak tu kan…time ni memang dah menggelegak je rase, rase nak give up je time nie. Hey..bulan2 puasa nie….patut banyakkan sabar deh!huhuhu(“,)


Kerja genting seterusnya, assignment account n its presentation. On 7th September, my group and I have to present about CFO, MA and their changing rOles. Selasa pagu keesokan hari nya, presentation ECONOMICS, my group and I pilih article sal GAMUDA and their scholarship recipients. And at the same time, ada lah kuiz and so on sebelum presentation subjek-subjek diatas. 3minggu aku tak balik umah…ish2…cam tak caye je aku tak balik 3minggu, tapi itulah realitinya, banyak benda nak kasi setel.


Pada 29hb Ogos, sume students yang amik level 6 [ECONS] ada final exam as a prerequisite for sitting EPT exam[English placement Test]. Test ni wajib diambil dan mesti EXEMPTED before masuk gOmbak, if tak lepas, tiket untuk masuk gOmbak akan ditarik semula. Huhu dan pada hari Selasa after presentation project cOmp, kitorang dah dapat result untuk level 6 kitorang. Alhamdulillah, kelas aku, sume lulus, kecuali sorang je, tu pun dia pelajar yang agak bermasalah la..so, maybe serve him right kot?? Or..Ade la tu hikmah disebaliknya.. Bagi yang cemerlang tuk LEVEL 6 nie, congrats! And hOpefully, semua yang amik EPT nanti lepas dan bOleh masuk gOmbak semuanya, AMIN YA RABBAL ALAMIN. Buat group 19 english, jangan lupe ape pesan sir, madam and miss k! practice tuk LS tue n etc.


Untuk cuti revision period kali ni, aku tak tau lagi berapa banyak carry marks aku untuk setiap subjek. Aku harap aku bOleh lagi mendapat target aku seperti sem2 lepas. Ye, sem kali ni memang lagi mencabar, aku really kena work hard sem nie. Jadi kawan2, gunakanlah revision period nie sebaik mungkin! Bagi kawan2 perempuan as aku pun perempuan, I know, mesti ada banyak benda korang kena bua kan, tapi sempat2 kan lah selak2 buku sikit ea. Ni bukan peringatan untuk korang je, untuk aku gak, aku pun lau kat umah susah nak study. Almaklumlah, satu-satunya anak yang tak kerja lagi, bila cuti macam ni dekat2 nak raya, faham2 je la. Tak de sape dah, well..aku pun tak boleh lah nak pentingkan diri aku sendiri kan, its one of my contributions for my parents. Help them. If we help then, the journey to success, God willing, it will be easier. Bermula dari 11hb sepember sehingga raya ketiga, 23hb insyaAllah, akan menjadi hari2 paling bermakna!huhu buku dan persiapan hari raya! Kawan2.selamat berjuang!CHAIYOUK!!!!!!!! SEMOGA KITA SEMUA MASUK GOMBAK nanti[2hb dec 2009]. (^-^)


Bercakap mengenai Gombak, pada hari Rabu lepas, 09hb, semua graduating students yang akal2 nak gi gOmbak, ada briefing. Masa nie, rasa macam cuak sangat! Yup, aku and kawan2 aku sume rasa cuak sangat nak masuk Gombak, kerana…kita akan bermula dari 0 semula dan kehidupan di Gombak lebih mencabar! Lecturer2 bukan seperti di asasi.. major pulak???aku tak dapat lagi nak decide, which cOurse that I should choose….hmmm.still thinking….apepun………FINAL EXAm is more important nOW!!


SELAMAT BERCUTI!


BERCUTI BUKAN BERMAKNA BERCUTI DARI BUKU(“,)

Selamat bermujahadah ya sahabati!!!!


TERIMA KASIH SUDI BACA^^

No comments: