Showing posts with label Haiwan Exercise. Show all posts
Showing posts with label Haiwan Exercise. Show all posts

February 25, 2011

Dia Memang Sporting habislah! Kau Sporting Tak?

Assalamualaikum! Zaoshaong hao~~~! Hehe Morning, morning. Entri autopost. Macam biasa, tuan tanah hari ni full schedule. Ni nak exercise pun tak sempat. Nasib baik kampus ni banyak tangga, berpeluh kalau layan tangga-tangga kat sini wey! tapi still, aku malu betul dengan nenek yang hari tu, korang ingat tak? Nenek Ni memang Sporting Habislah, Kalah Kita Orang Muda, Tak Tercabar Ke?

Ingat tak yang dia bagi lurus tegak kaki dia tuh? Pergh..kau boleh buat? Aku belum pernah buat. hehe So, aku pun tak sporting. Alaa, kau sporting ke? Dah buat senaman pagi ni? Ke, bangun-bangun terus online, tengok facebook, tengok blog? Haaa, kantoi sudaa.

Tengok nenek ni,

Sporting habis!

Inilah masalah problem kita sekarang. Nak exercise, banyak no alasan! Busy lah, ada meeting lah, ade kelas lah. Haih! (jawapan macam kenal je, ok, tembak hidung sendiri!)

Kesihatan tu penting oi. Baca ni, baca.

Banyak perkara yang diberi sambil lewa rupanya adalah perkara UTAMA yang paling kita rinduinya selepas ia hilang dari kita. Justeru, bersungguhlah menghargai & mengisinya. Ia merentasi banyak perkara, contohnya, umur muda, kesihatan, keluarga, ibubapa, isteri, suami, anak dan sebagainya. Sewaktu semua ada disisi, perhatian lebih kurang shj bila ia tiada lagi, barulah terasa rindu & sesal. -Zaharuddin.net

Haa, nanti kang dah OBES baru nak nyesal. Lakukan pencegahan awal daripada sekarang. Mulakan gaya hidup sihat! Bersenam, bersukan! Jaga makan! (yey, aku jadi pakar kesihatan sudaa!)

Tak, yang menjadi masalah problem lagi 1, haiwan pun exercise ni ha! Kau tak tergugat? Kau tengok gambar-gambar ni. Layann kan!

Gambar : Ok, sambil relax kan minda, angkat kaki kiri ye, walaupun bersenam, kita mesti COOL!
Gambar :  Sambil pejam mata, angkat dua kaki. Teknik ni bagus untuk kecilkan peha. hehe

Pastikan anda terus kelihatan comel semasa melakukan senaman. Biar tak tinggi, tapi tetap comel! ;)

Gambar : Bangun tidur, hiyaaa!!! Tarik nafas, lepas, tarik... lepas...
Gambar : sekarang, kita long jump okey! untuk menguatkan segala muscle! Watchaaa

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ok, teruskan bersenam untuk terus kelihatan comel dan sentiasa segar untuk memulakan hari Jumaat anda. Jumaat penghulu segala hari. Manfaat Jumaat sebaiknya! Wallahua'lam ;)


Nota Pesanan Padat: 
1. Terima kasih yang follow. FS masih dalam proses pergi dari 1 blog ke 1 blog, bukan tak mahu membalas jejak, tapi ikut angka giliran deh! hehehe
2. Hari ni, jadual full, kena jumpa Menteri Pendidikan lagi, Jumpa Perdana Menteri lagi, nak tunjuk proposal buat Modern City. Fuhh
3. Ingin mengucapkan selamat menempuhi dunia pekerjaan kepada kawan-kawan kat KUIS yang dah habis belajar. Aku bila lagi?? 


TERIMA KASIH SUDI BACA^^