Showing posts with label Duit. Show all posts
Showing posts with label Duit. Show all posts

October 24, 2011

Ape Kelas Naik Moto Kan?


I got it from Geng Blogger.

Wow! Fantastic people!
She doesn't want to date not because of 'nahi mungkar'
But because of..

Apa standard dating naik moto!

Hailaaa, moto ke kereta ke, lori hatta bas sekalipun berbasikal semua tu, maksiat yang mengundang dosa. Orang ketiga pepaham lah sapa.


Kawin terus kalau nak dating. Guaranted HALAL! ;)


Btw...this girl is materealistic people!
Mata duitan. hehe

Ok, have to go, tomorrow I have quiz.

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

January 19, 2011

Bila Mata Nampak $$$ Gumbira Tak Terkata!

Salam semua. Dah makan? Aih, rindu ar kat korang! Nanti FS jejak korang ye! Sok kan cuti!! hehe

Alhamdulillah. Haha 2 kuiz selesai. Mid-term marketing pun dah selesai! Lega! Tadi kan, tadi kan, ada orang jadi penjenayah. Ahh tak nak aku cerita. Aku memang penjenayah Kuliyyah. Tapi kesalahan besar sikit daripada biasa. huhu For the first time aku buat benda tu. Kalau mak aku tahu, habis lah, sekampung marah aku.

Korang pernah tak ponteng kelas semata-mata kerana periksa? Haih. Gila teruk. alamak! +___+

Haa, tadi tengah hari balik kelas kan. Nak pergi cek duit so, pergilah ATM Machine kat Kuliyyah ENMS tu. Tiba-tiba tengok, haih, waaa

Berebut nak draw duit - Timmy
Ok, nak dijadikan cerita. Pagi tadi kawan aku draw duit, dia kata ada berita baik. haha Duit dah masuk rupanya. Bersinar-sinar muka dia!

(&___&)

Aku pulak, habis mid-term tadi, nak ceklah juga. Alih-alih tengok, haih, awat panjang sangat beratur!

Dalam hati ni "eh, memang duit masuk hari ni ke?"

Tanya member, "eh, dorang pun dah tahu ke?"

Member jawab, "nasib baik aku tengok awal tadi, kalau tak, gila lama nak beratur"

Haha itulah fenomena bila duit dah masuk. Apa-apapun, jangan joli sakan ye bagi sesiapa yang baru dapat duit tu!! hehe

Lagi 1, hari tu ada niat, kalau duit ni masuk, nak buat contest. Nanti aku fikirkan contest apa. hehe Daa jom2 sambung blajar. Decision Science time! ~

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

January 4, 2011

10 000 mari . . . Wang besar, Wang Besar!

Assalamualaikum! dah tidur? Buat apa kalau belum tidur? Owh..blogwalking yaaa? Bagus bagus, sama-sama naik menaikkan traffik!

Encik google bagi!
Nak cerita pasal wang besar wang besar! Hehe Taklah, bila agaknya no visitors tu nak cecah 10 000? Dah lama pasang niat nak bagi RM 10 000 kat dia. Eh silap. RM 10 topup lah..

Agak-agak ada yang berminat ke tak?

Kalau berminat baca entri yang ini.

Oklah, dah malam. Nak tidur. Esok kelas pukul 8.30. Tak nak lambat lagi, nanti IR cakap "ape daa". Agak-agak nak buat apa bagi traffik ni up tinggi sikit ya? hmm... Almaklumlah, blog picisan macam ni kan..

Any suggestions?
TERIMA KASIH SUDI BACA^^

December 15, 2010

Bila Duit Keluar Bagaikan Air Yang Mengalir Dengan Secara Drastiknya

Assalamualaikum warga alam maya! Sidang pembaca, hadirin hadirat sekalian. Salam 1 Malaysia! Amacam? Ada tokoh ganti Dato' Sri Najib tak? Haha tiba-tiba. Out of the topik lah sikit kan!

By the way. Bagaimana hari anda? Anda suka ada banyak duit ke suka ada sikit duit? Kalau suka ada banyak duit kenapa? Woo..suka shopping ya? Wah, wah. Duit itu bukan buat joli suka hati ok! Nanti kat akhirat Allah tanya semula, dulu, duit guna buat apa? Allah ada bukti tahu? So, bila ada duit, gunakan sebaiknya. So macam mana nak guna duit sebaiknya?

Credit. uih, sapa tak nak duit kan? Ada ke? Kalau ada, meh bagi aku duit tu.

Ha..tiru macam pengguna bijak, macam aku ni. Senyum sambil kenyit mata. ;) Aku bukan yang bijak-bijak itulah, aku yang pandai tapi kurang pandai punya taip pengguna. Ok, faham bahasa tu tak? Kalau pusing-pusing macam India, harap maaf. Otak tak berapa center sebab baru buka buku Accounting sekali 2. Intermediate Accounting dengan Cost Management.

Ok, al-kisah duit yang mengalir macam air. Macam mana bentuknya agaknya?

Credit. Lebih kurang macam ini agaknya gayanya?
Tak macam air ke tue? kurang sikit. Cari gambar tak jumpa pula. Ok, apa sebab duit keluar deras tak henti-henti ni? Bukan sebab tak menjadi pengguna bijak ya! Tapi, sebab baru mula sem, so, kena beli buku. Semalam memang keluar duit banyak sekali dalam masa tak sampai 12 jam! Hebat tak? Gaya macam pembaca buku terulung yang suka beli buku tak? Haha ini bukan terpaksa lah. Eh bukan. Ini perlu untuk belajar. Demi masa depan yang cemerlang, gemilang dan terbilang-bilang. [ tak tahu kenapa terlebih patriotik berkerajaan tiba-tiba, tak tahu saraf mana yang dah sort ] ;)

So, semester ini ada 6 subjek kesemuanya. Jumlah buku yang dibeli semalam 5 buku. Tak termasuk 1 subjek, hanya fotokopi. Tak beli buku. So,Jumlah kesuluruhannya.... RM _ _ _. _ _
Ok, boleh lah teka kalau nak teka. Siapa teka dengan tepat nanti boleh pertimbangkan nak bagi hadiah apa. hehe
Kalau nak klu, 5 subjek tersebut ialah Intermediate Accounting, Cost Management, Introduction to Marketing, Introduction to Management Science dan Fiqh For Economist II.

Agak-agak berapa jumlah kesuluruhan buku tu ye? Kalau anda UIA, tak perlulah teka. Hehe

FasiHaH Kata: Gunakan duit anda sebaiknya ok!
TERIMA KASIH SUDI BACA^^